top of page
חיפוש

גרי תפעול פנסיוני - מתוך כתבה בדה מרקר

גרי תפעול פנסיוני – חוסכים למעסיקים את כל כאבי הראש העידן הדיגיטלי הכריח את כולנו, גם את משרד האוצר, להתרגל לכללי עבודה חדשים. בשנים האחרונות פרסם משרד האוצר תקנות חדשות על השירותים הפיננסיים במטרה להסדיר את אופן הדיווח של מעסיקים על הפקדות תשלומים לחיסכון הפנסיוני של עובדיהם – רפורמת הדיווח האחיד לקרנות פנסיה וקופות גמל.

המטרה הסופית של הרפורמה הייתה למגר את תופעת אי שיוך הכספים לקרנות הפנסיה של העמיתים וזאת על ידי דיווח מסודר בפורמט דיגיטלי אחיד שהוא ממשק המעסיקים - על ההפקדות הפנסיוניות לטובת העובדים, כאשר חובת הדיווח ושיוכי הכספים חלה על המעסיק.


ההבנה שרפורמה מסוג זה נדרשת נולדה כאשר משרד האוצר גילה שכ-4 מיליארד שקלים בשנה יושבים בחשבונות מעבר בחברות הביטוח ואינם משויכים לעמיתים ספציפיים. זה קרה כתוצאה מסיבות שונות, לדוגמה, העברת הכספים מהמעסיק או מסוכן הביטוח לא נקלטו כנדרש, רשימות מבוטחים הועברו בדואר ולא הגיעו ליעדן, לא היו התאמות בין הרשימות להעברות הבנקאיות, פוליסות טרם הופקו או שטרם בוצעו שינויים בפוליסה לפני העברת הכספים וכדומה.


עברו לתצוגת גלריה

דודי גריצילום: סטודיו עדי חלילי

משרד האוצר הבין שלא ייתכן שבחברות הביטוח יימצאו כספים בסכומי עתק ללא שיוך, ומצא שהפתרון לכך הינו ממשק התשלומים. הפועל היוצא היה להציב גורם מתפעל כזרוע מקצועית שידאג לשיוך נכון ובקרה בדיווחים, ולשייך את הכספים נכון באמצעות דיווח אחיד דיגיטלי.


דודי גרי, מנכ"ל ומייסד חברת "גרי תפעול פנסיוני", מסביר: "אנחנו אלה שמסייעים למשרדי הנהלת חשבונות להפיק את הקובץ כראוי, משדרים דרך המערכת המתקדמת ביותר ומטפלים בהיזונים החוזרים ללא התערבות ידנית כמעט כלל. התקנות החדשות הפרידו בין זרוע השיווק שהם סוכני הביטוח לבין הנושא התפעולי, כתוצאה מכך עלה הצורך בחברות העוסקות בתפעול פנסיוני מקצועי ונאמן שידאג לשמור על אינטרס המעביד ויישאר לויאלי לו".


עברו לתצוגת גלריה

צילום: גרי תפעול פנסיוני

על בסיס הרפורמה החדשה, כל הגורמים המתפעלים בענף מבצעים ארבע פעולות מרכזיות: הקמת מעסיק חדש וטיוב נתונים ראשוני, טיפול בשידורים מול הגופים המוסדיים, טיפול בהיזונים חוזרים וטיפול במידעים.


להתעסק בדברים החשובים באמת


דודי גרי מגיע מעולם הפנסיוני עם ניסיון רב. לאחר שהיה חלק מרכזי יותר מעשור בחברת כלל פנסיה וגמל וסוכנויות ביטוח מהגדולות בארץ, הוא הקים ב-2016, עם יציאת התקנות החדשות, את "גרי תפעול פנסיוני". כיום החברה עובדת מול מעסיקים בכל רחבי הארץ ומטפלת בכ-6,500 תעודות זהות של עובדים ומבוטחים ומקנה שקט נפשי למעלה מ-400 מעבידים מהחברות המובילות במשק, בתי חולים, חברות הייטק ולואו-טק, חנויות ולמעשה כל עסק שמעסיק עובדים. "אנחנו מטפלים בכל הדיווח הפנסיוני של המעסיק ומדווחים בפורמט דיגיטלי אחיד לחברות הביטוח. ברגע שהקובץ בפורמט XML מגיע אליהן, המערכת מאתרת מפידבק היצרן את אותן שגיאות, כך שאין אפשרות לכספים לעמוד ללא הסבר", מסביר גרי. "מטרת העל היא שיוך נכון ומדויק של הכספים בחברות הביטוח בדרך הקצרה והבטוחה ביותר".


לחסוך ולחייך


מעסיקים רבים במשק הבינו שחברת תפעול פנסיוני מקצועית היא זו שתסייע להם להתנהל בצורה נכונה ותקינה בכפוף לדרישות החוק. מסביר גרי: "אנחנו חוסכים למעסיק את כל ההתנהלות הכספית המוטלת על כתפיו. לא פעם קורה שעובדים תבעו מעסיקים בטענה שלא הפרישו להם לפנסיה, אנחנו הוכחנו לא פעם שמרבית הסכומים ששולמו פשוט לא שויכו, יש מעבידים שחסכנו להם כך עשרות אלפי שקלים בתביעות מול בית הדין לעבודה, מכיוון שאנחנו זרוע מקצועית, מיומנת שיודעת בדיוק היכן לבדוק והיכן למצוא את הכספים האבודים".


כחלק בלתי נפרד מהשירות, חברת גרי תפעול פנסיוני פועלת גם בטיפול בדיווח השלילי: כך למשל אם המעסיק ביצע הפקדות יתר, או שהפריש לקופה לא נכונה, דרך ממשק המעסיקים החברה תדאג לבצע דיווח והכספים מוחזרים למעביד ללא דיחוי.


הדרך לעתיד נקי


כשנשאל גרי לגבי ייחודיותם אמר: "אנחנו לא רק מסתכלים קדימה אלא גם בודקים אחורה את היסטוריית התשלומים של המעסיק שאיתו אנו חותמים על עסקת שירות. אנחנו בודקים שאין לו חובות, כספים אבודים או פיגורים בהפרשת תשלומי הפנסיה במשך שנה קלנדרית אחורה. כשנדאג ללקוח שלנו לעבר נקי, נרוץ קדימה עם עתיד נקי. קל וחומר שההתנהלות תיהנה נכונה יותר. אנחנו נותנים זאת כחלק בלתי נפרד ממפרט השירות הנרחב שלנו".



נכון לזמן כתיבת שורות אלה, כל המעסיקים בעלי מעל ל-10 עובדים, מחויבים בדיווח אחיד. החל מינואר 2021 ההנחיה ככל הנראה תיכנס לתוקף גם למעסיקים להם חמישה עובדים ומעלה. המשמעות היא שסקטור שלם של עסקים קטנים בעלי 5-10 עובדים, יזדקקו לשירות גורם מתפעל ולכן, בהחלט צפוי ביקוש רב לשירות שאותו מעניקות חברות התפעול הפנסיוני.


גרי תפעול פנסיוני היא הכתובת לכל מעסיק הנדרש לעמוד בכל חובות הדיווח הפנסיוני ומחפש "ראש שקט" וביטחון מלא שהעבודה תיעשה עבורו בשקיפות מלאה ובאמינות ללא פשרות.


גרי תפעול פנסיוני הלל יפה 11 חדרה קומה 8 טלפון: 073-2456012 / 058-4477553 לפייסבוק של גרי תפעול פנסיוני >>> לאתר של גרי תפעול פנסיוני >>>

58 צפיות0 תגובות
bottom of page